22 Mayıs 2013 Çarşamba

Rafet Elçi Yolcu - KRİSTAL GÖZYAŞLARI


İşte 2000'li yılların hakiki şairi bu isimdir: Rafet Elçi. Bunu naçizane bir edebiyat öğretmeni olarak söylüyorum. İsimleri bende kalsın -zaten herkesçe malum- her yıl şiir kitabı çıkaran sözde şairler, bu şiirleri okusunlar ve artık şiirle vedalaşsınlar. Onlar sadece Facebook şairi olarak kalacaklar. Rafet Elçi'nin yeni çıkan "Yolcu" adlı şiir kitabından bir şiir paylaşıyorum. Bu şiiri okuyun ve diğer şiirlerin nasıl bir lezzeti vardır, siz düşünün.





KRİSTAL GÖZYAŞLARI

Kanımın damarımda ağır yürüdüğü bu dem
Issızlığın ortasında yalnız başına ben
Uzak bir şehirde olduğunu bilmesem
Ve bilmesem ki döneceksin sen
Bırakıp avuntu dökmeyi kuruyan kalbime
"O gelmeyecek!" yazardım üzerime

Yırtılırdım göğsümün ucundan,
Dikiş tutmayan derin bir yarayla
Ve moraran gözlerle ormanlara koşup
Sık ağaçlar altında kükrerdim
Bilmesem ki bir daha yalnızlıklarım olmayacak
Duymasam ki kokunu muştulayan kara rüzgârı
Uğuldayan kayalıklarda çığlıklarını duymasam
Ve sevmesem ki seni zalim
Şeytanı sevdiğim kadar
Ve şeytan kadar zalim olmasam

İçime dönerdim anlıyor musun?
Kuruyan bir yaprak gibi kıvrılırdım
Bükük bir boynum olurdu
Ve göğsümü acıtan
Kristal gözyaşlarım.

("Yolcu", Sf. 56)

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright 2013 [Hayâli] Mustafa Yıldız.